Saturday, February 19, 2011

Buat Teman Istimewa

Saya percaya setiap manusia ada kenangan silam yang pahit serta duka dalam kehidupan mereka. Nescaya kenangan tersebut kadang kala boleh melemahkan semangat untuk meneruskan hidup tetapi tidak mustahil jua ada segelintir dari kita yang mengambilnya sebagai pedoman dan pengajaran paling berharga untuk mencapai segala impian yang diidamkan selama ini dalam hidup.

Semalam saya bertemu dengan seorang teman yang istimewa. Teman yang pernah berkongsi suka dan duka, teman yang pernah berkongsi air mata, teman yang banyak mengharungi liku-liku kehidupan silam yang sedih, teman yang tidak mudah mengaku kalah, teman yang agak pemalu, teman yang selalu redha dengan kehendakNya walaupun hakikatnya amat pedih untuk menerimanya, tidak lupa juga teman yang pernah berkongsi sejeguk air dan sesuap nasi…

Hampir 6 tahun tidak bersua, teman ini masih vogue walau sudah bercucu 2. Topik perbualan kami melompat dari kenangan terpahit hinggalah ke kenangan paling manis yang pernah dan sedang dialami diri masing masing. Tak sangka, teman yang sungguh malu dan penakut sikit satu ketika dulu kini banyak berubah. Perubahan diri ke arah sikap positif amat meng ‘amaze’ kan saya. Respect! Saya memang kagum dengan ketabahan serta kecekalan yang diserlahkan. Kejayaan yang dicapai kini amat dihargai dan bersyukur kepada tuhan. Langit hitam atas kepala kita hanya akan bersinar bila kita mula menyimbah dengan kebaikan serta usaha untuk Berjaya dan berdoa kepada Tuhan.

Malah susah senang dia banyak saya jadikan peringatan kepada diri saya. What goes around come around…hahahaa…banyak ayat yang menjadi tema kami sebelum ini tersembur keluar pada malam itu. Gelak pun ada. Biarlah orang nak buat dajal kat kita, Tuhan tahu macam mana nak beri hukum karma itu, yang penting kita berada di bumi sementara, jadi buatlah sesuatu yang tidak menjadi sesalan di kemudian hari.

Best rasanya dapat bersua setelah sekian lama, teman yang tak lain tak bukan, teman istimewa, Kak Azean.

Semoga enjoy kat bumi Hong Kong nanti, jangan lupa ..dari HK ,satu hari nanti pasti kak akan sampai juga kat destinasti yang diimpikan…Your time will come. (“,)

Kenangan terindah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...